ezterari
ب

همانگونه که می دانید به دلیل وابستگی عملکرد دستگاه ها و وسایل الکتریکی و نیازهای حیاتی به برق، دستگاهی باشد که بتواند در صورت قطع برق بلافاصله برق مورد نیاز را تأمین کرده و موقتاً کار کند تا زمان قطع برق شهری، یقینا دیگر مشکلی هنگام قطعی برق در صنایع مختلف، شرکت ها و کارخانه ها پیش نخواهد آمد.

یک سیستم برق اضطراری راه حل شما در صورت قطعی برق است. نیاز به نیروی پشتیبان یا برق اضطراری در مکانهایی مانند بیمارستانها و مکانهایی که از تجهیزات الکتریکی خطرناک تغذیه می کنند بیشتر است و این نیاز حتی در خانه ها و مجتمع های دارای آسانسور نیز احساس می شود. در ادامه به برسی انواع برق اضطراری، نحوه کار و تفاوت و مزایای آن را برسی خواهیم کرد.

fucutur2

یو پی اس آنلاین تک فاز پاورتک ۱۰-۱ کاوا

خرید کنید

آشنایی با انواع برق اضطراری

احتمالاً در مورد برق اضطراری شنیده اید، اما با ماهیت و نحوه عملکرد آن آشنا نیستید. منبع تغذیه بدون وقفه منبع تغذیه مستقلی است که در صورت قطع برق، سیستم های الکتریکی را تغذیه می کند.

منبع تغذیه بدون وقفه می تواند شامل باتری، UPS، پنل های خورشیدی یا ژنراتورها باشد که بسته به الزامات و کاربرد می توان با آنها منبع تغذیه بدون وقفه یا جایگزین تهیه کرد.

یو پی اس آنلاین تک فاز پاورتک ۲۰-۶ کاوا

خرید کنید

مفهوم یو پی اس (UPS)

یو پی اس  مخف (Uninterruptible Power Supply) به فارسی منبع تغذیه بدون وقفه است، به این معنی که برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تأمین می شود که در صورت قطع برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم می کند.

یو پی اس با باتری کار می کند و درصورت متصل بودن برق شهر، از آن برای شارژ باتری استفاده می کند و اگر برق شهر قطع شود، آن را از مدار خارج کرده و باتری را وارد مدار می کند.

یو پی اس آنلاین سه به تک فاز پاورتک ۴۰-۱۰ کاوا

خرید کنید

وظایف دستگاه یو پی اس

وظیفه اصلی یو پی اس ایجاد یک اتصال مطمئن مستقیم هنگام نوسانات شدید برق و قطعی برق است تا دستگاه الکترونیکی که به آن وصل است دچار مشکل و خرابی نشود.

یو پی اس برای تامین انرژی خود از دو منبع استفاده می نماید اولین منبع آن برق شهر است که که با دوشاخه به همدیگر متصل می شوند به این صورت انرژی مورد نیاز دستگاه فراهم می شود.

اگر برق قطع شود یو پی اس وارد عمل می‌شود برق مورد نیاز دستگاه را با انرژی که درون باتری های خود ذخیره کرده است تامین می کند. باتری یو پی اس در شرایط نرمال عادی غیر فعال است یعنی انرژی برق لوازم الکترونیکی توسط برق شهری تامین می شود و همچنین باتری یو پی اس نیز به همین صورت شارژ می‌شود.

 

یو پی اس آنلاین رکمونت پاورتک ۳-۱ کاوا

خرید کنید

ژنراتور

بطور خلاصه ژنراتورها دستگاه مفیدی هستند که برق تولید می کنند و از وقفه در فعالیت های روزانه و یا قطع جریان کار جلوگیری می کنند. ژنراتورها در انواع فیزیکی و الکتریکی برای کاربردهای مختلف در دسترس هستند. در بخشهای بعدی، نحوه عملکرد ژنراتور، اجزای اصلی ژنراتور و نحوه عملکرد ژنراتور به عنوان منبع تغذیه ثانویه در کاربردهای مسکونی و صنعتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

یو پی اس آنلاین رکمونت پاورتک ۱۰-۱ کاوا

خرید کنید

نحوه کار ژنراتور

ژنراتور دستگاهی است که انرژی مکانیکی را از منبع خارجی به انرژی الکتریکی برای خروجی تبدیل می کند. درک این نکته ضروری است که ژنراتورها در واقع انرژی الکتریکی تولید نمی کنند. در عوض، با ایجاد انرژی مکانیکی و ایجاد حرکت و ایجاد بار الکتریکی در سیم پیچ های مدار، برق را به عنوان خروجی سیستم ایجاد می کند.

این جریان بار الکتریکی جریان الکتریکی است که توسط ژنراتور ارسال می شود. مکانیسم ژنراتور را می توان با درک عملکرد پمپ آب که باعث جریان آب می شود درک کرد، اما در واقع آب ایجاد نمی کند و فقط آب جریان می یابد.

upsrt2

استابلایزر STB فاران ۱ تا ۵ کاوا (kVA)

خرید کنید

 اینورتور چیست و مزایا و معایب آن نسبت به ژنراتور

درحقیقت اینورتر یا مبدل دستگاهی است که می تواند برق ولتاژ پایین را به برق ولتاژ بالا تبدیل کند. اینورتر می تواند ۱۲ ولت را از طریق باتری خودرو به ۲۳۰ ولت تبدیل کند و از آنجا که در حین کار سر و صدا ایجاد نمی کند، می تواند بهتر از ژنراتور باشد.

البته امکان تولید برق با ژنراتور بیشتر رایج است و می تواند ولتاژ خروجی ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولت را برای شما فراهم کند.

هنگام استفاده از اینورتر و باتری ماشین، باید به ظرفیت ذخیره سازی باتری توجه کنید. یک باتری ماشین می تواند ۱۲ ولت ولتاژ را با جریان ۲۵ آمپر به مدت ۸۰ دقیقه تامین کند چون ظرفیت یک باتری معمولی ۸۰ دقیقه است. این نشان می دهد که اینورتر برای کاربردهای طولانی مدت ولتاژ بالا مناسب نیست و ژنراتور انتخاب بهتری نسبت به اینورتر خواهد بود.

درآخر، با استفاده از مولتی متر کلمپی  یا همان کلمپ متر برای تست باتری، جریان و ولتاژ خروجی برای تعیین ولتاژ ورودی صحیح دستگاه های خود استفاده کنید.

 

نکات مهم برای انتخاب یک سیستم برق اضطراری

در کل نکات زیاد و مهمی برای انتخاب سیستم برق اضطراری وجود دارد که باید به آن توجه کنید. در ادامه به مهم ترین این نکات اشاره شده است. شما باید بدانید که چقدر ولتاژ و مصرف برق برای دستگاه ها نیاز دارید. برق مورد نیاز برای تجهیزاتی را که باید در زمان قطع برق روشن شوند جمع آوری کرده و بر اساس تعداد دریافتی، یو پی اس، اینورتر یا ژنراتور مناسب را برای دستگاه های خود فراهم کنید.

به طور کلی، شما باید از یک منبع تغذیه قوی تر برای دستگاه های پرمصرف استفاده کنید. در چنین مواردی، یو پی اس می تواند گزینه بسیار بهتری نسبت به ژنراتور باشد و می تواند ولتاژ و جریان بیشتری را برای وسایل برقی تأمین کند.

اگر می خواهید از منبع تغذیه بدون وقفه برای تجهیزات حساس مانند تلویزیون استفاده کنید، باید مطمئن شوید که ولتاژ خروجی منبع کنترل شده و ثابت است تا تجهیزات نسوزد. برای تجهیزات حساس، استفاده از UPS که بتواند جریان خروجی را ثابت نگه دارد، گزینه بهتری است.

upset1

جمع بندی

در این مقاله به برسی برق اضطراری پرداختیم، انواع وعملکرد آن ها را توضیح داده ایم پس با مطالعه مطالب گفته شده می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

تسلا یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مراکز عرضه برق اضطراری یو پی اس به مشتریان است  و با جدیدترین تجهیزات آماده خدمت رسانی است.

خریداران و مشتریان می توانند برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم جهت خرید برق اضطراری بیمارستان (UPS)  با شماره تلفن های درج شده در سایت با ما تماس بگیرند.

 

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید ۰ ۲ ۱ - ۸ ۸ ۸ ۶ ۱ ۲ ۵ ۳ ۰ ۲ ۱ - ۸ ۸ ۳ ۱ ۲ ۴ ۵ ۶ ۰ ۹ ۱ ۹ ۴ ۵ ۵ ۱ ۸ ۹ ۶ ۰ ۹ ۱ ۰ ۴ ۶ ۰ ۹ ۳ ۹ ۳

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *