ba1
ب

قطعی مکرر برق به دلیل افزایش مصرف بیش از حد برق در تابستان برای بیشتر شرکت ها، کارخانه ها و دیگر صنایع ها آزاردهنده بوده است. یقینا شما هم قطعی مکرر برق را تجربه کرده اید و با خودتان فکر کرده اید که ممکن است لوازمی که به برق شهری متصل هستند با قطع وصلی برق دچار اسیب، سوختگی و یا از کار افتاده شوند. برای حل این مشکل ما به سیستم یا دستگاهی نیازمندیم تا هنگام قطعی برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم کند به این سیستم یا تجهیزات، برق اضطراری یو پی اس گفته می شود است.

 

یو پی اس آنلاین تک فاز پاورتک ۱۰-۱ کاوا

خرید کنید

مفهوم یو پی اس (UPS)

 

یو پی اس  مخف (Uninterruptible Power Supply) به فارسی منبع تغذیه بدون وقفه است، به این معنی که برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تأمین می شود که در صورت قطع برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم می کند. یو پی اس با باتری کار می کند و درصورت متصل بودن برق شهر، از آن برای شارژ باتری استفاده می کند و اگر برق شهر قطع شود، آن را از مدار خارج کرده و باتری را وارد مدار می کند.

 

یو پی اس آنلاین تک فاز پاورتک ۲۰-۶ کاوا

خرید کنید

وظایف برق اضطراری دستگاه یو پی اس

 

وظیفه اصلی یو پی اس ایجاد یک اتصال مطمئن مستقیم هنگام نوسانات شدید برق و قطعی برق است تا دستگاه الکترونیکی که به آن وصل است دچار مشکل و خرابی نشود. یو پی اس برای تامین انرژی خود از دو منبع استفاده می نماید اولین منبع آن برق شهر است که که با دوشاخه به همدیگر متصل می شوند به این صورت انرژی مورد نیاز دستگاه فراهم می شود. اگر برق قطع شود یو پی اس وارد عمل می‌شود برق مورد نیاز دستگاه را با انرژی که درون باتری های خود ذخیره کرده است تامین می کند.

باتری یو پی اس در شرایط نرمال عادی غیر فعال است یعنی انرژی برق لوازم الکترونیکی توسط برق شهری تامین می شود و همچنین باتری یو پی اس نیز به همین صورت شارژ می‌شود.

 

یو پی اس آنلاین سه به تک فاز پاورتک ۴۰-۱۰ کاوا

خرید کنید

انواع یو پی اس

UPS بر اساس ساختار و عملکردشان سه نوع هستند:

  1. یو پی اس آنلاین(online)
  2. یو پی اس لاین اینتر اکتیو (Line interactive)
  3. یو پی اس آفلاین(offline)

 

یو پی اس آنلاین با روش تبدیل دوگانه یا همان  Double conversion  است. ‏یوپی اس آنلاین به طور پیوسته تبدیل می کند و بی وقفه ولتاژ متناسب را تبدیل به ولتاژ مستقیم می کند تا باتری شارژ شود. یوپی اس ها در مواقع اضطراری نیازی به کلیدزنی مکانیکی بار خروجی را تغذیه می کند به همین دلیل تاخیری در تامین برق خروجی به وجود نمی‌آید به طوری که تاخیر ۳۰ میلی ثانیه است.

یو پی اس آفلاین در شرایط عادی از طریق ارتباط مستقیم الکتریکی ارتباط ورودی و خروجی را برقرار می کند یو پی اس آفلاین در شرایط عادی مستقیماً از طریق برق ورودی بارهای خروجی را تقسیم می کند و هنگامی که ولتاژ ورودی کمتر یا بیشتر از میزان استاندارد باشد یو پی اس اینورتر خروجی را فعال می کند تا بارهای خروجی به وسیله باتری تغذیه شوند.  شکل موج دریا پی اس های آفلاین سینوسی است.

یو پی اس های لاین اینتراکتیو شباهت بسیاری به یوپی اس های  آفلاین دارند و شکل مشترک یو پی اس ها نیز سینوسی می باشد. ‏یوپی اس های لاین اینتر اکتیو در شرایط معمولی از طریق اتو ترانسفورمر قابلیت تنظیم دامنه ولتاژ دارد و باتری که در حالت شارژ وجود دارد ارتباط ورودی و خروجی را برقرار می کند هنگام قطعی برق باتری یو پی اس توسط اینورتر دستگاه های مصرف کننده را تغذیه می کند.

 

یو پی اس آنلاین رکمونت پاورتک ۳-۱ کاوا

خرید کنید

اجزای تشکیل دهنده یو پی اس

یو پی اس ها دارای ۳ اجزای اصلی هستند که شامل موارد زیر می باشند:

باتری ups

باتری، دوشاخه ی یک وسیله الکترونیکی است که به برق شهر متصل می‌شود. فقط از یک منبع نیرو برق استفاده می‌کند. اگر برق شهر قطع شود، آن وسیله در اثر قطعی الکتریسیته به سرعت خاموش می‌شود. یو پی اس این معادله را به هم میزد. یو پی اس ها همیشه دارای دو منبع برق می‌باشند به همین دلیل یو پی اس ها از لحاظ ساختاری با سیستم های برق اضطراری و ژنراتور متفاوت است. یکی منبع انرژی  اولیه که برق شهر است و دیگری منبعی که در صورت قطع منبع اول وارد مدار  برق می شود و به آن منبع ثانویه که باتری یو پی اس باشد  گفته می شود.

بسته به یو پی اس که انتخاب می کنید سوئیچی برای کنترل نوع منابع نیرو ثانوی، اولیه تعبیه شده و شما می توانید منبع نیروی مورد نیازتان را همچنین به صورت دست تائین کنیداین سوییچ به محض اینکه متوجه شود که منبع اولیه قطع شده، از حالت اولیه به حالت ثانویه تغییر می‌کند و زمانی که منبع اولیه  دوباره وصل شد از حالت ثانویه به حالت اولیه بر می گردد و باتری های یو پی اس می تواند انرژی تجهیزات شما را برای  ۵ الی  ۱۵دقیقه فراهم کند.

شارژر ups

شارژر، تجهیزات الکترونیکی از برق متناوب استفاده می کنند. برق شهری، متناوب است و اما تمامی باتری ها برق مستقیم تولید می کنند، بنابراین قسمتی از یو پی اس به عنوان شارژرکار تبدیل برق متناوب به برق مستقیم را انجام می دهد.  برای شارژ باتری ها با توجه به اینکه برق مورد استفاده باتری‌ها، جریان مستقیم،  برق شهری از نوع جریان متناوب است بخشی از یو پی اس ها، به عنوان شارژر، وظیفه این را دارند که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل کنند. ولتاژ شارژر یو پی اس با ولتاژ باتری یو پی اس نیز  برابر است.

ولتاژ به وجود امده در خروجی شارژر یو پی اس، به باتری شارژ می دهد. این ولتاژ بین ۳.۴۱ و ۱۳.۷ است. شاید برایتان تعجب آور  باشد که بدانید ولتاژ باتری های معمولی ۱۲ ولت است. شارژ باتری مطابق فرمول منحنی شارژ انجام می‌شود یعنی مقدار جریانی که شارژر به باتری می‌دهد در ابتدای ان زیاد است و به مرور زمان  کم می شود و وقتی شارژ باتری پر شود جریان ورودی به باتری به کمترین میزان خود خواهد رسید.

مبدل ups

مبدل، وظیفه ی تبدیل برق مستقیم ذخیره شده در باتری به جریانات متناوب شهری را بر عهده دارد. در صورتی که برق دچار مشکل شود و یا حتی قطع شود بلافاصله مبدل، جریان مستقیم باتری را به متناوب تبدیل کرده عدم بروز مشکل میشه هر چه مبدل دستگاه یو پی اس قوی‌تر باشد توان و قدرت یو پی اس نیز  بیشتر خواهد بود.

یو پی اس آنلاین رکمونت پاورتک ۱۰-۱ کاوا

خرید کنید

در آخر

در کل برق اضطراری یو پی اس برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری را تأمین می کند که در سه نوع آنلاین، آفلاین و لاین اینتر اکتیو موجود است. در این مقاله ما به معرفی برق اضطراری یو پی اس پرداختیم و نحوه ساختار و عملکرد آن را به صورت کامل توضیح دادیم، تسلا یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مرکز عرضه، تعمیر و سرویس دهی یو پی اس با جدید ترین تجهیزات آماده خدمت رسانی است.

برای مشاوره و راهنمایی در مورد خرید محصولات الکتریکی و الکترونیکی به ویژه یو پی اس، از طریق صفحه تماس با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید. همکاران ما مفتخر خواهند بود که در کمترین زمان ممکن به تمام سوالات شما پاسخ دهند.

خریداران و مشتریان محصولات ما می توانند با شماره تلفن های زیر با ما تماس بگیرند تا تجهیزات مورد نیاز خود را درخواست کنند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید ۰ ۲ ۱ - ۸ ۸ ۸ ۶ ۱ ۲ ۵ ۳ ۰ ۲ ۱ - ۸ ۸ ۳ ۱ ۲ ۴ ۵ ۶ ۰ ۹ ۱ ۹ ۴ ۵ ۵ ۱ ۸ ۹ ۶ ۰ ۹ ۱ ۰ ۴ ۶ ۰ ۹ ۳ ۹ ۳

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *